Když se před několika lety stěhoval Jorge Oliveros del Castillo, čelný představitel platformy Jobin, do svého nového domova, bylo v něm třeba zařídit ještě mnoho věcí. Sužoval jej však přitom nedostatek času, neboť potřeboval zároveň instalatéra, elektrikáře, zedníka i malíře. A právě v ten moment se rozhodl, že spolu se svými dvěma společníky, Alejandrem Tébarem a Guillermem Ángelesem, zřídí tuto aplikaci umožňující najmutí pracovníků na všechny druhy služeb určených pro domácnost.
Jobin je, jak vysvětluje sám Oliveros del Castillo, „marketingovým nástrojem, který spojuje klienty s profesionály naprosto jednoduchým způsobem“. Stačí se zaregistrovat a vyplnit formulář pro požadovanou službu. Během několika minut uživatel obdrží maximálně tři nabídky seřazené podle příslušných kritérií a rozhoduje se na základě parametrů, jako hodinová sazba, dostupnost pracovníka a jeho celkové hodnocení. Obě strany mohou ustoupit od uzavření smlouvy prostřednictvím interního komunikačního kanálu. Platba se provádí kreditní kartou, a to po dokončení práce. Služba je sponzorována pojišťovací společností Allianz.
Samotní pracovníci si pak musí stáhnout do svého zařízení mobilní aplikaci Jobin Pro. Jak říká Oliveros del Castillo, i oni se musí zaregistrovat a externím auditem je následně ověřena jejich kvalifikace. Cílem má být poskytnutí kvalitních služeb a zamezení pokoutních obchodních aktivit, natolik typických pro tento druh služeb. Obdrží-li pracovník upozornění na novou zakázku, musí zaplatit poplatek za odemknutí informací o zákazníkovi. V průměru tato částka činí tři až čtyři eura, což, jak vysvětluje Oliveros del Castillo, představuje provizi pro provozovatele platformy.
Jobin v současnosti operuje po celém Španělsku, nicméně většina služeb je soustředěna v Madridu a jeho okolí, kde bylo v loňském roce provedeno více než 7 000 zakázek. Do budoucna dále počítá s pokrytím dalších druhů služeb, jako pečovatelská činnost, lektorství nebo najímání osobních trenérů.