Když se před několika lety stěhoval Jorge Oliveros del Castillo, čelný představitel platformy Jobin, do svého nového domova, bylo v něm třeba zařídit ještě mnoho věcí. Sužoval jej však přitom nedostatek času, neboť potřeboval zároveň instalatéra, elektrikáře, zedníka i malíře. A právě v ten moment se rozhodl, že spolu se svými dvěma společníky, Alejandrem Tébarem a Guillermem Ángelesem, zřídí tuto aplikaci umožňující najmutí pracovníků na všechny druhy služeb určených pro domácnost.
Jobin je, jak vysvětluje sám Oliveros del Castillo, „marketingovým nástrojem, který spojuje klienty s profesionály naprosto jednoduchým způsobem“. Stačí se zaregistrovat a vyplnit formulář pro požadovanou službu. Během několika minut uživatel obdrží maximálně tři nabídky seřazené podle příslušných kritérií a rozhoduje se na základě parametrů, jako hodinová sazba, dostupnost pracovníka a jeho celkové hodnocení. Obě strany mohou ustoupit od uzavření smlouvy prostřednictvím interního komunikačního kanálu. Platba se provádí kreditní kartou, a to po dokončení práce. Služba je sponzorována pojišťovací společností Allianz.
Samotní pracovníci si pak musí stáhnout do svého zařízení mobilní aplikaci Jobin Pro. Jak říká Oliveros del Castillo, i oni se musí zaregistrovat a externím auditem je následně ověřena jejich kvalifikace. Cílem má být poskytnutí kvalitních služeb a zamezení pokoutních obchodních aktivit, natolik typických pro tento druh služeb. Obdrží-li pracovník upozornění na novou zakázku, musí zaplatit poplatek za odemknutí informací o zákazníkovi. V průměru tato částka činí tři až čtyři eura, což, jak vysvětluje Oliveros del Castillo, představuje provizi pro provozovatele platformy.
Jobin v současnosti operuje po celém Španělsku, nicméně většina služeb je soustředěna v Madridu a jeho okolí, kde bylo v loňském roce provedeno více než 7 000 zakázek. Do budoucna dále počítá s pokrytím dalších druhů služeb, jako pečovatelská činnost, lektorství nebo najímání osobních trenérů.
Rubrika: Výrobky
Spokojenost v práci
Jste v práci spokojeni? Spokojenost v práci? Kdo ji má? Kdo ji zná? Mnozí lidé řeší problémy v zaměstnání tím, že když už to nedávají, mění štaci. Jsou to notoričtí fluktuanti, kteří nikde dlouho nevydrží. Svůj problém si totiž nesou sebou. Na druhou stranu jsou lidé, kteří mají profesní předpoklady a snad i jakýsi talent k tomu, aby se posunuli výš prostřednictvím změny, ale z jakéhosi pocitu loajálnosti vůči zaměstnavateli přesto zůstávají.
Někdy nemá smysl odcházet a někdy nemá smysl zůstat. Je velmi důležité, abychom si uvědomili, který případ se týká nás.
Záporné dispozice
Někdy totiž máme osobní problémy, které nedokážeme vyřešit. Jedná se například o tyto záporné dispozice.
· Nedokážeme pracovat v kolektivu
· Nedokážeme pracovat samostatně
· Často chybíme v zaměstnání
· Nejsme ochotni se nadále zdokonalovat a vzdělávat
· Nejsme ochotni poskytnout určitý profesní nadstandard
· Nejsme ochotni se v práci zdržet chvíli přes čas, aniž bychom se dožadovali náhrady
· Špatně vycházíme s klienty
· Jsme nesnášenliví buď vůči podřízeným, nebo vůči nadřízeným
· Nedokážeme vypnout a pěstujeme si své pracovní i lidské křivd
Když si nedokážeme věřit
Někdy si zase příliš málo věříme a nejsme ochotni věřit ve své kvality.
· Máme pochybnosti o dostatečnosti našeho vzdělání
· Máme pochybnosti o dostatečnosti našich profesních kvalit
· Máme pocit, že zaměstnavateli vděčíme za to, že nám dal šanci a to nás zavazuje
· Nedůvěřujeme si v tom, že bychom si mohli najít zajímavější práci za jiné finanční ohodnocení
· Máme obavy z toho, že bychom nezvládli nový typ pracovních povinností
· Bojíme se toho, že bychom mohli narazit na špatný pracovní kolektivu
Z toho vyplývá, že určitý osobní koučink je nezbytně nutný v obou případech. V prvním případě je nutné zapracovat na svých kompetencích i na svém vztahu vůči ostatním. V druhém případě je pak nutné zaměřit se na sebevědomí.